10 anledningar att byta från APSIS Pro till APSIS One

Av Dag Thorén

2020-03-02

Som användare av APSIS Pro är du i gott sällskap. Vår ledande plattform för e-postmarknadsföring har tusentals aktiva användare varje månad – över hela världen. 

När vi skapade APSIS One föreställde vi oss något nytt. Vi såg framför oss en framtid där marknadsförare kan arbeta snabbare och samtidigt bli mer personliga. En framtid där användning av data, med målet att bli mer personlig, är enkelt.

Nu är framtiden här. Och vi vill att du ska fortsätta vara en del av vår resa. 

 

Här är 10 anledningar varför:

 

 

1. E-postutskick har aldrig sett bättre ut

Attraktiva e-postmeddelanden borde vara för alla. Drag-and-drop-funktionen i APSIS One ger dig full kontroll över det visuella utseendet. Ändra enkelt storlek på både bilder och textrutor. Och arbeta snabbare genom att spara kreativa tillgångar för framtida utskick.

 

 

Ett exempel på hur man skapar ett eport-utskick med drag- and drop-funktionen.

 

2. Skapa dina egna e-postmallar

Med APSIS One behöver du aldrig känna dig begränsad av en utdaterad mall. Skapa dina egna från grunden istället. Bli mer flexibel och anpassa dig enkelt till förändringar. Om du behöver hjälp från våra kunniga designers är de bara ett knapptryck bort.

 

 

Exempel på hur man skapar epost templates i Apsis One.

 

3. Skicka tusentals SMS till dina kunder

Precis som e-post, är SMS en kanal där du omedelbart får dina kunders fulla uppmärksamhet. Medan SMS är en tilläggstjänst i APSIS Pro, inkluderar vi nu SMS från början i APSIS One. Och bäst av allt? Skicka tusentals SMS gratis när du byter plattform.

 

En screenshot av SMS verktyget i Apsis One, ett exempel på ett sms-utskick.

 

4. Automatisera specifika e-postutskick 

Ett välkomstmejl till en ny prenumerant? Ett gratulationsmeddelande? Eller en påminnelse om att öppna ditt nyhetsbrev? Du kan spara mycket tid genom att automatisera repetitiva uppgifter. Och med automatiseringsverktyget i APSIS One är det möjligt.

 

Bilder av hur ett automations flöde ser ut i APSIS One.

 

5. Tema-anpassade utskick för högtider 

Alla hjärtans dag, påsk, Halloween, Black Friday och julhelgen; kalendern för e-postmarknadsföring är fullproppad med helgdagar. APSIS One innehåller tema-mallar som gör att du kan uppvakta dina prenumeranter vid speciella tillfällen.

 

Ett exempel e-post som visar ett utskick till alla hjärtans dag.

 

6. Laborera med din epostdesign – på egen hand

E-postdesign kan vara knepigt och dina utskick kan se olika ut beroende på vilken typ av enhet eller e-postklient som används. Men med APSIS Ones funktion för förhandsgranskning kan du enkelt se hur ditt nyhetsbrev kommer se ut i de mest populära klienterna och kanalerna.

Apsis One verktyg där man kan testa hur ett e-post utskick kommer se ut på olika skärmar och i olika klienter.

 

7. Tio miljoner bilder gratis – helt utan krångel

När du arbetar med e-postmarknadsföring kommer du förr eller senare tröttna på dina befintliga bilder. Att hitta nya bilder kan vara svårt i sig, och att hitta gratisbilder för kommersiellt bruk är ännu svårare. Med APSIS One får du direkt tillgång till mer än 10 miljoner bilder direkt i e-post-redigeraren.

Exempel på hur man kan jobba med det gratis bildbiblioteket i Apsis One.

 

8. Enklare sätt att skapa segment 

Vi förespråkar personaliserad marknadsföring och segmentering. Och med förmågan att bygga segment i APSIS One, är detta enklare än någonsin. Exkludera eller inkludera ett visst kundsegment inom din målgrupp när du skickar ut innehåll.

 

Segmentering och kundprofiler, en screenshot ur platformen Apsis One.

 

9. Förstå dina besökare på hemsidan

Hemsidan är navet för att marknadsföra ditt varumärke. Och e-postmarknadsföring är det mest effektiva sättet att driva trafik till hemsidan. Men vad händer när dina e-postprenumeranter besöker din hemsida? Verktyget för hemsida i APSIS One ger dig svaret.

 

Website verktyget visar ett exempel från kunden Heartland Clothing.

 

10. Planera dina kampanjer och ligg steget före

Digital marknadsföring kräver ett strukturerat tillvägagångssätt och en skarp strategi. Med kalendern i APSIS One får du en tydlig överblick över dina tidigare aktiviteter och kommande kampanjer.

 

 

Kalendern i Apsis One.

 

 

Vill du prova?

 

Fyll i formuläret så visar vi hur det går till!