Sabis väljer marknadsföringsplattformen APSIS One för att förbättra kundupplevelsen


Med lanseringen av APSIS One 2019, gick APSIS från att erbjuda flera olika lösningar till att erbjuda en enda, heltäckande marknadsföringsplattform. APSIS kan nu presentera att Sabis – ett bolag som specialiserar sig i mat och möten – har valt att fördjupa det långa samarbetet genom att implementera APSIS One.

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett Stockholmsbaserat familjeföretag grundat år 1874 som idag driver 25 restauranger, 12 caféer, fem hotell- och mötesplatser och fem matbutiker. Trots att industrin som helhet går igenom tuffa tider, har Sabis nu tagit steget att satsa på APSIS One för att skapa bättre kundupplevelser och för att bli mer effektiva i sina marknadsinsatser. Sema Schmidt, marknadsansvarig på Sabis, förklarar:

– Med APSIS One får vi möjlighet att jobba med automatiserade kundresor på en helt ny nivå och vi kan även integrera data från olika plattformar. Detta gör att vi kan skräddarsy vår kommunikation utefter kundresan och bli mer effektiva i våra marknadsinsatser. Vi är en liten marknadsavdelning, så ju mer vi kan automatisera desto effektivare kan vi vara.

APSIS One är en marknadsföringsplattform för avancerad personalisering med integrerade verktyg för marketing automation, e-post, SMS med mera. Plattformen gör det möjligt för företag att bearbeta och förbättra kundrelationer, vilket går helt i linje med Sabis vision att skapa “Sveriges bästa kundupplevelser inom mat & möten”.

 

Sabis har under tio år använt APSIS tidigare lösningar som ett e-posthanteringsystem för att skicka ut nyhetsbrev. Även om de är i uppstartsfasen av APSIS One, kan de redan nu se nya fördelar när det kommer till användarvänlighet, frekvens och funktioner:

 

– Att skapa nyhetsbrev kommer att bli enklare, smidigare och snabbare i det nya gränssnittet. När tröskeln för produktion minskar, kan vår frekvens öka. Vi ser även stora möjligheter i att det blir lättare att skapa automatiserade flöden baserat på till exempel beteenden och födelsedagar. Detta kommer att öka vår relevans och servicenivå gentemot kunder, säger Sema Schmidt, marknadsansvarig på Sabis. 

 

APSIS One är skapat från grunden för att möta marknadsförarens behov. Plattformen erbjuder möjlighet att lägga till nya marknadsverktyg och integrationer, vilket gör att utbudet kan skräddarsys efter verksamhet och industri. Lanseringen var 2019 och nya funktionaliteter utvecklas ständigt:


– Vi ser fram emot de nya och spännande lanseringarna som kommer att fördjupa plattformens funktionalitet – till exempel verktyget för sociala medier. Men vi är som mest spända inför att komma igång och integrera våra plattformar för att på så vis kunna ta vår kundbearbetning till nästa nivå, säger Sema Schmidt, marknadsansvarig på Sabis.

– Även fast vi är i oroliga tider, är Sabis smarta som väljer att investera i deras kundupplevelser, relationer och långsiktiga resultat. Under det decennium som Sabis har varit kunder, har de kontinuerligt uppvisat ett innovativt synsätt. Vi ser fram emot att följa deras tillväxtresa med APSIS One.

APSIS CEO, Emma Dyga