APSIS Pressrum


Vill du läsa senaste nytt? Här hittar du pressmeddelanden, produktuppdateringar och nyheter om våra tjänster. Trevlig läsning!

Wästgöta Finans ökar flödet i försäljningstratten med APSIS One


Hundratals företag har tagit steget att välja APSIS One för att göra datadriven marknadsföring enkelt. APSIS kan nu meddela att Wästgöta Finans, ett Sverigebaserat finansbolag som är en del av Jula, har beslutat att gå från statisk e-postmarknadsföring till datadriven marknadsföring genom att implementera APSIS One. 

– Vi vill öka varumärkesmedvetenheten bland potentiella kunder, öka takten för signeringsfasen för potentiella kunder och betalningsfasen för befintliga kunder. Det blir check genom hela säljtratten med APSIS One. APSIS One fixar allt detta för oss i försäljningstratten.

– Therese Hjälmner, Head of Marketing & Sales på Wästgöta Finans

Sanoma Utbildning implementerar APSIS One för att stärka kundkommunikationen


Sedan lanseringen 2019 har företag från olika branscher implementerat APSIS One för att ta sin datadrivna marknadsföring till nästa nivå. APSIS kan nu meddela att Sanoma Utbildning har beslutat att flytta alla sina marknadsföringsaktiviteter till APSIS One, efter att tidigare ha använt lösningen inom affärsområdet B2B.

APSIS One tar fart i Finland


APSIS har levererat lösningar för digital marknadsföring till finska kunder sedan 2007 och kan nu meddela att Delete Group Oy och Winestate har beslutat att ta sin datadrivna marknadsföring till nästa nivå med APSIS One: en heltäckande marknadsföringsplattform för personalisering av webbplatser, marketing automation och e-postmarknadsföring.

APSIS släpper nya integrationer

APSIS släpper tre nya integrationer för att stödja den fortsatta utvecklingen av APSIS One. Kunder kan nu använda kraften i APSIS One i kombination med Sitecore CMS, Episerver CMS och Magento eCommerce.

”Det tar bara några minuter att skapa en integration mellan APSIS One och Sitecore, Magento eller Episerver. Vi vill lägga kraften i data i marknadsförares händer. En viktig del av detta är att erbjuda verktyg för enkel integrering av flera olika system.”

–  Jonas Bertelsen, CPO på APSIS

Sabis förbättrar kundupplevelsen med APSIS One


– Med APSIS One får vi möjlighet att jobba med automatiserade kundresor på en helt ny nivå. Vi kan även integrera data från olika plattformar. Detta gör att vi kan skräddarsy vår kommunikation utefter kundresan och bli mer effektiva i våra marknadsinsatser, säger Sema Schmidt, marknadsansvarig på Sabis.

Novi Real Estate väljer APSIS

Novi Real Estate väljer APSIS One för att utveckla och automatisera sin kommunikation

Med lanseringen av APSIS One 2019, gick APSIS från att erbjuda flera olika lösningar till att erbjuda en enda, heltäckande marknadsföringsplattform. APSIS är glada att kunna presentera det senaste tillskottet till sin ständigt växande kundportfölj: det svenska fastighetsbolaget Novi Real Estate.

“Med APSIS One kan vi förenkla våra interna processer för extern kommunikation till våra hyresgäster. Dessutom får vi nya kommunikationsmöjligheter eftersom det är smidigare och effektivare att skapa kommunikationsmaterial via APSIS One än med den lösning vi har idag.”

– Alexander Johansson, Leasing and Marketing Manager, Novi

APSIS One expanderar i Europa


APSIS marknadsföringsplattform för avancerad personalisering har två nya användare: De tjeckiska företagen Husky CZ och Skrivanek.

Bra marknadsföring vet inga gränser. APSIS är därför glada över att kunna presentera två nya tjeckiska företag som nu börjat använda deras heltäckande marknadsföringsplattform APSIS One. Det ena återfinns inom detaljhandeln och det andra erbjuder olika typer av konsult- och utbildningstjänster – vilket visar APSIS One-plattformens mångsidighet.

APSIS och Newport fördjupar samarbetet genom APSIS One


APSIS har varit en del av Newports kundkommunikation i över fyra år. För att kunna skapa automatiserade och personliga kundresor, väljer nu e-handlaren att gå in i nästa samarbetsfas genom att påbörja arbetet med att implementera marknadsföringsplattformen APSIS One.

Flera nya kunder till marknadsförings-plattformen APSIS One


APSIS – en av Nordens ledande aktörer av marknadsföringslösningar – välkomnar flera nya kunder till sin marknadsföringsplattform APSIS One. Några av de nya kunderna är Parks and Resorts, LensWay, Tillberg Design of Sweden, Svedea, Fjordkraft, Friluftsfrämjandet och Pharma Relations.

APSIS expanderar till Benelux


APSIS – norra Europas ledande plattform för digital marknadsföring – expanderar till Benelux i början av år 2020. Ansvariga för öppningen av APSIS i Nederländerna är Ben van der Laan och Ton Fernandes som tillsammans har över 30 års erfarenhet inom datadriven marknadsföring. 

Vi ingår samarbete med Jumpstory och gör miljontals bilder tillgängliga i APSIS One


Sedan lanseringen av vår digitala marknadsföringsplattform APSIS One forstätter plattformen att utvecklas och mängden användare växer snabbt. Idag är vi mycket glada över att tillkännage ett partnerskap med Jumpstory, den danska startupen vars målsättning är att revolutionera den digitala bildbranchen.

APSIS huvudkontor flyttar, i mars 2021, in på Kungsgatan 6


APSIS kommer, i mars 2021, flytta in som första nya hyresgäst på Kungsgatan 6 i Malmö. Flytten till K6 kommer innebära nya möjligheter för APSIS som bolag – detta då den nya lokalen dels kommer förena samtliga medarbetare på ett och samma våningsplan och dels kommer återspegla deras vision, arbetsprocess och nya plattform: APSIS One.

APSIS släpper podcast om digital marknadsföring


Den 25 juni 2019, släpper APSIS en podcast om digital marknadsföring: “A Zip of Marketing”. Podcasten riktar sig till digitala marknadsförare i Norden och kommer behandla några av branschens hetaste ämnen, så som marketing automation, ease of use och personalisation.

APSIS utser Emma Dyga till ny VD


Emma Dyga har utsetts till ny VD för APSIS. Hon kommer närmast från ComHem, som Director of Operations, och tillträder sitt uppdrag i november 2017.

APSIS och Innometrics går samman och lanserar Profile Cloud


APSIS och Innometrics sätter en ny standard för integrerad och datadriven marknadsföring med lanseringen av APSIS Profile Cloud. Lanseringen görs i samband med att APSIS går samman med det svenska företaget Innometrics.

I dag blir varumärket ProspectEye APSIS Lead.


Från den 10 mars byter vårt varumärke ProspectEye namn till APSIS Lead. APSIS Lead erbjuder B2B-verksamheter smarta möjligheter att attrahera och generera nya potentiella kunder till företagets säljkår.

Läs mer

APSIS och ProspectEye tillkännager fusion


APSIS Group AB, marknadsledande inom e-postmarknadsföring i Norden har tecknat avtal om förvärv och samgående med Prospecteye AB, marknadsledande inom Lead Management.

Läs mer