Marketing Automation Verktyget
Anpassa varje steg i kundresan
Är du trött på manuellt arbete? Vårt verktyg för automatiserad marknadsföring hjälper dig att skapa ett effektivare arbetssätt mellan marknad och sälj.
Skapa relevant innehåll som vägleder dina kunder till nästa steg med hjälp av detaljerad och uppdaterad data om varje kund.
Skräddarsydd och automatisk marknadsföring

Agera på kundernas beteenden
Leverera personligt anpassat innehåll för att fånga kundernas intresse. Anpassa ditt budskap med hjälp av data om kundernas beteenden.

Arbeta effektivare och smartare
Att analysera kundernas interaktioner kräver tid och resurser. Med vårt verktyg för marketing automation blir det enklare att förstå dina kunders beteenden och anpassa ditt budskap därefter.

Större precision
Få en djupare förståelse för dina kunder och leverera än mer precisa budskap genom att koppla marketing automation till dina kundprofiler i APSIS One Audience.

Anpassa dina flöden till kundernas behov och beteenden
Den digitala kundresan är kantad av stickspår. Så när dina kunder förflyttar sig närmare ett köp gäller det att ditt budskap hänger med. APSIS Marketing Automation möjliggör dynamiska flöden som skapar engagerande och lönsamma kundrelationer.
Nyckelfunktioner i verktyget
- Trigga nya händelser
- Skicka personligt innehåll
- Skräddarsy upplevelsen

Trigga nya händelser
Starta nya flöden baserat på data i dina kundprofiler.
-
Händelser och interaktioner
Trigga flöden efter genomförda köp, ifyllda formulär, interaktioner med e-post, uppdateringar i kundprofilen med mera.
-
Specifika datum
Agera på information om kundernas födelsedagar, dagar sedan senaste köp, senaste aktivitet, med mera.
-
Profilens egenskaper
Lägg automatiskt in profiler i nya flöden baserat på kundens handlingar och attribut.
-
Segmenterade flöden
Ta bort eller lägg till profiler i ett flöde allteftersom profilen byter segment.
Starta nya flöden baserat på data i dina kundprofiler.





Skicka personligt innehåll
Anpassa innehållet och skapa en personlig upplevelse under varje steg på kundresan.
-
Automatiserad e-post
Skicka vältajmade mejl som matchar profilens uttryckliga intressen och beteenden
-
Automatiserad SMS-marknadsföring
Förbättra kundupplevelsen genom att lägga till SMS till dina kampanjer.
-
Lägg till webhook
Överför data från externa källor för att sätta extra spinn på din kundresa.
-
Dela information
Skicka automatiserade mejl till relevanta personer inom din organisation.
Anpassa innehållet och skapa en personlig upplevelse under varje steg på kundresan.





Skräddarsy upplevelsen
Lägg till villkor för att ytterligare öka kundupplevelsen och effektivisera dina arbetsflöden.
-
Perfekt tajming
Sätt timers, alarm och specifika tider för att leverera ditt budskap med rätt tajming.
-
Split testing
Låt slumpen avgöra vilket flöde som ger bäst resultat hos din målgrupp.
-
Koppla ihop flöden
Låt två automatiserade flöden kopplas samman till ett gemensamt flöde.
-
Anpassa resan
Dela in dina kunder till olika flöden baserat på beteenden såväl som demografisk data.
Lägg till villkor för att ytterligare öka kundupplevelsen och effektivisera dina arbetsflöden.




Ecom flows
En stor majoritet av de som besöker en butik online lämnar utan att genomföra ett köp. Se till att hålla konversationen levande och vinn tillbaka dina förlorade kunder genom automatiserade utskick via e-post.
- Cart Abandonment
- Browse Abandonment
- Post-Purchase Emails
För oss är automatiseringsfunktionen guld värd. Tack vare denna kan vi trycka extra på det som våra potentiella kunder faktiskt har ett intresse för och ge hen ännu mer, relevant information. Jag som använder APSIS One och automatiserad marknadsföring i jobbet, kan även se fördelar rent privat; jag får mail om det som faktiskt intresserar mig och inget annat.
Hur bra är inte det, liksom?
Robin Ekelund, Datapartner
