Marketing automation verktyget, ett exempel på hur ett automatiserat födelsedags-flöde kan se ut.

Anpassa varje steg i kundresan


Marketing Automation

Är du trött på manuellt arbete? Vårt verktyg för automatiserad marknadsföring hjälper dig att skapa ett effektivare arbetssätt mellan marknad och sälj. Skapa relevant innehåll som vägleder dina kunder till nästa steg med hjälp av detaljerad och uppdaterad data om varje kund.

Skräddarsydd och automatisk marknadsföring


Agera på kundernas beteenden


Leverera personligt anpassat innehåll för att fånga kundernas intresse. Anpassa ditt budskap med hjälp av data om kundernas beteenden.

Arbeta effektivare och smartare


Att analysera kundernas interaktioner kräver tid och resurser. Med vårt verktyg för marketing automation blir det enklare att förstå dina kunders beteenden och anpassa ditt budskap därefter.

Större precision


Få en djupare förståelse för dina kunder och leverera än mer precisa budskap genom att koppla marketing automation till dina kundprofiler i APSIS One Audience.

Apsis Marketing automation verktyg, visar en listener node, som registrerar någons födelsedag.

Anpassa dina flöden till kundernas behov och beteenden


Den digitala kundresan är kantad av stickspår. Så när dina kunder förflyttar sig närmare ett köp gäller det att ditt budskap hänger med. APSIS Marketing Automation möjliggör dynamiska flöden som skapar engagerande och lönsamma kundrelationer.

 

Nyckelfunktioner och specifikationer


  • Trigga nya händelser
  • Skicka personligt innehåll
  • Skräddarsy upplevelsen
Apsis Marketing automation verktygs fördefinierade automatiserade flöden. t.ex. välkomstbrev, nyhetsbrev, abbonemang och fördelsedags flöden.

Trigga nya händelser


Starta nya flöden baserat på data i dina kundprofiler.

  • Händelser och interaktioner
    Trigga flöden efter genomförda köp, ifyllda formulär, interaktioner med e-post, uppdateringar i kundprofilen med mera.
  • Specifika datum
    Agera på information om kundernas födelsedagar, dagar sedan senaste köp, senaste aktivitet, med mera.
  • Profilens egenskaper
    Lägg automatiskt in profiler i nya flöden baserat på kundens handlingar och attribut.
  • Segmenterade flöden
    Ta bort eller lägg till profiler i ett flöde allteftersom profilen byter segment.
Exempel på ett fördelsedags e.post. Olika sätt att designa nyhetsbrevet och sätt att föra in dynamisk data.

Skicka personligt innehåll


Anpassa innehållet och skapa en personlig upplevelse under varje steg på kundresan.

  • Automatiserad e-post
    Skicka vältajmade mejl som matchar profilens uttryckliga intressen och beteenden
  • Automatiserad SMS-marknadsföring
    Förbättra kundupplevelsen genom att lägga till SMS till dina kampanjer.
  • Lägg till webhook
    Överför data från externa källor för att sätta extra spinn på din kundresa.
  • Dela information
    Skicka automatiserade mejl till relevanta personer inom din organisation.
Ett exempel på ett automatiserat nyhetsbrev utskick. Baserat på olika händelser skickas ett nyhetsbrev ut. Fyra noder kopplas samman i ett flöde.

Skräddarsy upplevelsen


Lägg till villkor för att ytterligare öka kundupplevelsen och effektivisera dina arbetsflöden.

  • Perfekt tajming
    Sätt timers, alarm och specifika tider för att leverera ditt budskap med rätt tajming.
  • Split testing
    Låt slumpen avgöra vilket flöde som ger bäst resultat hos din målgrupp.
  • Koppla ihop flöden
    Låt två automatiserade flöden kopplas samman till ett gemensamt flöde.
  • Anpassa resan
    Dela in dina kunder till olika flöden baserat på beteenden såväl som demografisk data.

Nyfiken på marketing automation?


Vässa din kompetens


Upptäck vår kunskapsbank för marketing automation. Våra handböcker och guider ger dig smarta strategier, praktiska tips och inspirerande exempel från ledande experter inom digital marknadsföring.

Marketing automation för B2B

Marketing Automation för B2C