Effektivare retargeting med profiler

Kombinera kraften av e-postmarknadsföring och display-annonser för att omvandla dina besökare till kunder. 

Retargeting med e-post

Föreställ dig att en kund besöker din webbutik och lägger en produkt i varukorgen men bestämmer sig för att arbryta köpet före utcheckning. Oavsett varför kunden valde att avbryta köpet kan en vältajmad och relevant påminnelse hjälpa besökaren att hitta tillbaka till butiken och avsluta det påbörjade inköpet. Retargeting med APSIS Profile Cloud kan öka antalet konverteringar med 300%. 

Så arbetar Dansk Supermarked med retargeting

Display-retargeting

Du har förmodligen inte tillgång till alla besökares e-postadress, eller hur? Och även om du har besökarens e-postadress är det inte säkert att mottagaren kommer öppna dina utskick. I sådanda lägen är retargeting-annonser en smart lösning som ser till att ditt varumärke stannar kvar i besökarnas medvetande. 

Vill du veta mer? Kontakta oss.

Problemet med retargeting...

... är att e-postmarknadsföring och display-annonsering oftast behandlas som två separata ting. Hur kan du avgöra vilken kanal som är bäst för varje unik besökare? 

Retargeting med profiler

Med kundprofiler vet du precis vilken typ av retargeting som fungerar bäst. Profile Cloud känner av om besökaren är en befintlig kund, hur värdefull kunden är, samt om kunden brukar öppna dina e-postmeddelanden. Därmed kan du veta precis vilken typ av retargeting som är bäst lämpad för den specifika besökaren, vilket ökar dina chanser att meddelandet kommer vara relevant för mottagaren. Dessutom kan du maximera resultatet av din buget genom välja vilka besökare som ska exponeras för dina betalda display-annonser. 

Lägre förvärvskostnader > mindre kundbortfall > fler konverteringar

Vill du veta mer om lösningarna i Profile Cloud?

© APSIS International AB. Med ensamrätt.