Välkommen till APSIS-bloggen!

Här publicerar vi våra tankar, rapporter och nyheter om den digitala marknadsföringsbranschen. Söker du något speciellt? Hör av dig till oss så tar vi tag i det med en gång!

Postad 2nd February 2018 av APSIS

Så banar omnikanal vägen för integrerad handel

I den digitala eran är en sömlös närvaro online och offline nästintill avgörande för din framgång. Vi berättar hur du, med hjälp av en omnikanalstrategi, kan skapa en kundupplevelse som överträffar förväntningar.

Taggar: Marketing Automation, E-commerce, Data-Driven Marketing

Postad 23rd January 2018 av Sofie Bjerkefeldt

10 vanliga utmaningar som minskar din e-handels konverteringsgrad

Lider din e-handel av en hög bounce rate? Vår e-handelsexpert Sofie Bjerkefeldt går igenom tio vanliga utmaningar som försvårar chansen att dina kunder går från besökare till betalande kunder.

Taggar: E-commerce

Postad 11th January 2018 av APSIS

Prediktiv analys: är det verkligen så komplicerat?

Kunden kräver en felfri, sömlös och smidig kundupplevelse. Samtidigt är marknadsförare i ständig jakt efter data för att optimera kampanjer och maximera sin budget. I gränslandet mellan kraven och behoven äntrar prediktiv analys scenen som en potentiell räddare i nöden.

Taggar: Marketing Automation, Data-Driven Marketing

Postad 4th January 2018 av APSIS

6 e-handelstips för att överleva mörkret under januari

Julhandeln har passerat sitt crescendo och ett uppsving i köp har bytts ut mot produktreturer, tunna plånböcker och sporadiska kunder. Vi förklarar hur du kan förvandla dippen i januari till ett Q1 på topp.

Taggar: Marketing Automation, E-commerce, Data-Driven Marketing

Postad 20th December 2017 av Sanna Ramfors

5 konsumentinsikter för mobil e-handel under 2018

Allteftersom mobilen tar en större plats i kundernas medvetande ställs det krav på dig att anpassa din e-handel utefter mobilen. Men hur kan du se till att slå mitt i prick? Vår expert Sanna Ramfors berättar hur!

Taggar: E-commerce

Postad 14th December 2017 av APSIS

11 trendspaningar inom e-handel, Marketing Automation och MarTech inför 2018

2017 börjar lida mot sitt slut och vi vänder blad till 2018 med nya mål, möjligheter och förväntningar. Som vi alla vet kan ett år göra stor skillnad i den digitala marknadsföringens snabba – men ack så spännande – värld.

Taggar: Marketing Automation, E-commerce, Data-Driven Marketing

Postad 12th December 2017 av APSIS

Så förbereder du dig för GDPR med APSIS

Den 25 maj 2015 träder General Data Protection Regulation (GDPR) i kraft. Lagen kommer tillämpas med syftet att reglera bearbetningen av personlig data i alla EU-länder och dess medborgare.

Postad 7th December 2017 av APSIS

Därför behövs ett nära samarbete för att definiera och poängsätta leads

Upplever du att dina leads står stilla? Problemet kan ligga i att bristande samarbete, diffusa definitioner och tvetydiga mål hindrar effektiv lead management.

Taggar: Marketing Automation, Lead Management

Postad 1st December 2017 av APSIS

Hur ökar du genomslaget på Black Friday? Vi har statistiken.

Black Friday 2017 är över och den som vågade öppna inkorgen förra veckan kunde knappast missa näthandelns nya högtid. I år nådde försäljningen nya nivåer, enligt sajten ehandel.se handlade svenskarna varor på nätet för hela 5 miljarder kronor.

Taggar: Email Marketing, Marketing Automation

Postad 29th November 2017 av APSIS

Därför behöver du balansera höger- och vänsterhjärnorna för digital framgång

Det går inte att förneka att tekniken banar väg för en effektivare, personligare och mer relevant marknadsföring. Men håller någonting på att gå förlorat i skuggan av digitaliseringen?

Taggar: Marketing Automation, Data-Driven Marketing

Sidor

© APSIS International AB. Med ensamrätt.