/ Ecom / Ecom

Öka försäljningen i din webbutik

Omvandla dina besökare till betalande och återkommande kunder och leverera en personligare upplevelse i din webbutik med APSIS Ecom.


En personlig dialog med varje kund

E-post är den mest naturliga kanalen för den som handlar på nätet: 96 procent använder e-post och 62 procent av konsumenterna anser att det är den föredragna kanalen för att kommunicera med företag. Med APSIS Ecom maximerar du kraften i e-post. Hämta detaljerad data från dina besökare för att skicka automatiska, relevanta och personliga erbjudanden till de som besöker eller handlar i din webbutik.

Öka dina besökares engagemang

Med APSIS Ecom Browse Abandonment inspirerar och engagerar du dina besökare genom att förenkla köpprocessen för de som inte handlat av dig. Öka din försäljning genom att skicka ett eller flera automatiska e-postmeddelanden med personligt innehåll utifrån besökarens aktivitet i din webbutik.

 

Vinn tillbaka förlorade kunder

De som placerar något i varukorgen har ett tydligt intresse för dina produkter. Med APSIS Ecom Abandoned Cart kan du enkelt bearbeta de som inte slutförde köpet  med upp till tre automatiserade och personaliserade e-postmeddelanden. I genomsnitt resulterar dessa kampanjer i att 12 procent av de avbrutna köpen slutförs.

Läs mer om Abandoned Cart

Personliga rekommendationer

Med APSIS Ecom Recommendations skapar du skräddarsydda rekommendationer utifrån besökarens beteende i din webbutik. Personliga rekommendationer leder inte bara till ett ökat engagemang och högre försäljning, det automatiserar även tiden det tar att skapa personligt innehåll i era utskick.

Läs mer om Recommendations

 

Väck kundens engagemang

Utskick efter ett avslutat köp återväcker engagemanget hos inaktiva kunder och bygger en långsiktig relation. Med APSIS Ecom Post Purchase kan du göra allt från enkla utskick till befintliga kunder, sätta upp automatiserade flöden och skapa vältajmade meddelanden som tack för genomfört köp. Fantasin sätter gränserna.

Dra nytta av data från din e-handel i nyhetsbrevet

Med APSIS Ecom har du möjlighet att använda köphistorik som exempelvis senaste köpdatum och ordervärde när du skapar nyhetsbrev i APSIS Pro. På så vis är det möjligt att leverera ännu mer segmenterade och personliga utskick till dina kunder.

Rapportering

Analys- och rapporteringsverktyget i APSIS Ecom gör det möjligt att följa upp era aktiviteter på detaljnivå. Rapporterna visar hur mycket ni lyckats vinna tillbaka samt hur mycket ni går miste om på grund av att kunderna överger varukorgar. Det går även se kundernas respons på era kampanjer.

Svenssons i Lammhult

”Vi är väldigt imponerade av de resultat vi ser av Apsis Ecom och ser fram emot att flytta fram positionerna ytterligare inom detta område.

Jörgen Bitzekis, Svenssons i Lammhults.

Resultatet har varit bra från första början. Vi plockar tillbaka ungefär 27 procent av värdet på dem som vi skickar ut mailet till.
 

Fredric Johansson, Runelandhs.

Gigantti

"Vi valde APSIS Ecom eftersom den kunde implementeras snabbt. Det är viktigt för oss att testa alla våra lösningar."
 

Ville Heinonen, Gigantti.

© APSIS International AB. Med ensamrätt.