/ Ecom / Ecom

Öka försäljningen i din webbutik

Omvandla dina besökare till betalande och återkommande kunder och leverera en personligare upplevelse i din webbutik med APSIS Ecom.


En personlig dialog med varje kund

För att nå ut till din målgrupp måste du kommunicera på deras villkor och samtidigt kontrollera när, var och hur budskapet ska levereras till dem. E-post är den naturliga kanalen för den som handlar på nätet: 96 procent av svenskarna använder e-post och 62 procent av konsumenterna anser att det är den föredragna kanalen för att kommunicera med företag. APSIS Ecom maximerar kraften i e-post. Hämta detaljerad data från dina besökare för att skicka automatiska, relevanta och personliga erbjudanden till de som besöker eller handlar i din webbutik

Öka dina besökares engagemang

De flesta som besöker din webbutik kommer lämna utan att varken köpa en produkt eller lägga något i varukorgen. Det betyder inte att besökaren saknar intresse för dina produkter och tjänster. De behöver bara något extra för att genomföra köpet.

Med APSIS Ecom Browse Abandonment inspirerar och engagerar du dina besökare genom att förenkla köpprocessen. Öka din försäljning med hjälp av ett eller flera automatiska e-postmeddelanden med personligt innehåll utifrån deras aktivitet i din webbutik.

 

Vinn tillbaka förlorade kunder

För att lyckas inom den konkurrensutsatta e-handeln gäller det att omvandla så många besökare som möjligt till betalande kunder. Cirka 80 procent av de skandinaviska konsumenterna har nyligen övergett sin digitala varukorg. De som placerar något i varukorgen har ett tydligt intresse för dina produkter.

Se till att ta tillvara på deras intresse. APSIS Ecom Abandoned Cart ger dig möjligheten att bearbeta dina förlorade kunder med upp till tre automatiserade och personaliserade e-postmeddelanden. I genomsnitt resulterar dessa kampanjer i att 12 procent av de avbrutna köpen slutförs.

Läs mer om Abandoned Cart

Personliga rekommendationer

Att erbjuda en köpupplevelse som är personligt anpassat för kunden är centralt för all framgångsrik e-handel. För att åstadkomma detta måste du visa dina besökare att du förstår deras intressen och behov.

Med APSIS Ecom Recommendations skapar du skräddarsydda rekommendationer utifrån besökarens beteende i din webbutik. Personliga rekommendationer leder inte bara till ett ökat engagemang och försäljning, det automatiserar även tiden det tar att skapa personligt innehåll i era utskick.

Läs mer om Recommendations

 

Väck kundens engagemang

Det kostar den genomsnittlige e-handlaren 7 gånger mer att förvärva en ny kund jämfört med att behålla en befintlig kund. En återkommande kund spenderar dessutom dubbelt så mycket jämfört med en förstagångskund. Därför gäller det att vårda varje kundrelation.

Utskick efter ett inköp väcker engagemanget hos dina inaktiva kunder och bygger en långsiktig relation. Med APSIS Ecom Post Purchase kan du göra allt från enkla utskick till befintliga kunder, sätta upp automatiserade flöden och skapa vältajmade meddelanden som tack för genomfört köp. Fantasin sätter gränserna.

Dra nytta av data från din e-handel i nyhetsbrevet

En utmaning som en majoritet av e-handlarna står inför idag är att kunna dra fördel av de stora mängder data som de allt som oftast har tillgång till. Det är inte ovanligt att data samlas i isolerade silos och förblir oanvänd.

Med APSIS Ecom har du möjlighet att använda köphistorik så som senaste köpdatum och ordervärde när du skapar nyhetsbrev i APSIS Pro. På så vis är det möjligt att skapa ännu mer segmenterade och personliga utskick till dina kunder. 

Rapportering

Analys- och rapporteringsverktyget i APSIS Ecom gör det möjligt att följa upp era aktiviteter på detaljnivå. Rapporterna visar hur mycket ni lyckats vinna tillbaka samt hur mycket ni går miste om på grund av att kunderna överger varukorgar. Det går även se kundernas respons på era kampanjer.

Svenssons i Lammhult

”Vi är väldigt imponerade av de resultat vi ser av Apsis Ecom och ser fram emot att flytta fram positionerna ytterligare inom detta område.

Jörgen Bitzekis, Svenssons i Lammhults.

Resultatet har varit bra från första början. Vi plockar tillbaka ungefär 27 procent av värdet på dem som vi skickar ut mailet till.
 

Fredric Johansson, Runelandhs.

Gigantti

"Vi valde APSIS Ecom eftersom den kunde implementeras snabbt. Det är viktigt för oss att testa alla våra lösningar."
 

Ville Heinonen, Gigantti.

© APSIS International AB. Med ensamrätt.