Mattias Wards Data-Driven Marketing

Mattias Wards efterlängtade bok Data-Driven Marketing - in a Multi-Channel, Mutli-Device World finns tillgänglig i näthandeln

Nu som e-bok

Nu finns "Data-driven marketing" som e-bok hos bland annat AdlibrisiBooks och Dito. Smygläs kapitlet där Mattias Ward förklarar hur du anpassar dig till en värld där dina kunder kräver en förstklassig upplevelse - oavsett kanal och plattform. Hans huvudbudskap är lika kort som det är tydligt: "Adapt, or become extinct."

Ny bok om datadriven marknadsföring!

Data-Driven Marketing innehåller allt som du behöver veta för att göra smartare marknadsföring på flera digitala kanaler och plattformar. Boken är skriven för marknadsförare som blickar mot framtiden, för marknadschefer som planerar nya sätt att växa och för den som vill ha fingret på pulsen inom den digitala världen. Den ger dig de verktyg och kunskaper som behövs för att bli en framgångsrik marknadsförare och den täcker ämnen så som:

• Betydelsen av en konsekvent kundupplevelse
• Fördelarna med att sammanföra datakällor
• Vikten av att sammanföra offine och online
• De juridiska aspekterna av databehandling
• Praktiska tips om profilering av kunder
• Exempel och lärdomar från verkliga case

Hitta din återförsäljare

Data-Driven Marketing finns tillgänglig på flera svenska nätbokhandlare, så som AdlibrisBokus och Ginza.

 

Om Mattias Ward

Mattias Ward har mångårig erfarenhet inom den datadrivna ekonomin. Som grundare av det framgångsrika företaget Innometrics arbetar Mattias numera som ambassadör av APSIS Profile Cloud. Mattias sprider kunskap och erfarenheter om tekniken bakom datadriven marknadsföring runt om i Skandinavien. Han bor i Stockholm med sin fru och fyra döttrar. 

Är du nyfiken på APSIS Profile Cloud

© APSIS International AB. Med ensamrätt.