Så använder du data för att nå bättre resultat

En webbinarie-serie för marknadsförare

Hur kan du använda data i realtid för att skräddarsy köpresor?
Hur kan account-based marketing generera högkvalitativa leads?
Och hur kan du integrera marknad och sälj för att överträffa dina resultat?

Vainu har utvecklat ett sales intelligence-verktyg som samlar in företagsdata från miljontals källor i realtid. APSIS är nordens ledande leverantör av datadrivna marknadslösningar. Under september går företagen samman för en unik och kostnadsfri webbinarie-serie i tre delar för att diskutera de hetaste trenderna, de nödvändigaste förändringarna och hur du kan använda data för att förverkliga dina mål.

När: 10.00 den 16:e, 23:e och 30:e September

  • 16/9 Integrera sälj och marknad
  • 23/9 Personalisera köpresan
  • 30/9 Account-based marketing

Integrera sälj och marknad


Begrav stridsyxan: Så skapar du ett förstklassigt partnerskap mellan sälj och marknad

Många företag kämpar med att effektivisera sin leadshantering. Detta grundar sig oftast i ensidiga processer, dålig kommunikation, bristande insyn i köpresan och en avsaknad av system som sammanför kunddata mellan marknad och sälj.

Men hur kan du överkomma dessa utmaningar och skapa ett förstklassigt partnerskap mellan sälj och marknad? Få svaret under APSIS och Vainus första LIVE-webbinarium den 16 september klockan 10.00! 

  • Så skapar du förutsättningar för ett lätt samarbete
  • Kommunicera rätt med gemensamma mål och KPI:er 
  • Hur du går tillväga: Integrerade system och processer
  • Ge sälj tillgång till beteendedata – och marknad åtkomst till företagsdata

Personalisera köpresan


Personliga köpresor inom B2B: Så bör du tänka

Prospekt, leads och kunder förväntar sig i allt större utsträckning att du kan leverera relevant kommunikation som möter deras behov och status i köpresan. Personalisering har med andra ord blivit en hygienfaktor.

Men hur kan du använda och avkoda högkvalitativ data för att personalisera köpresan, öka intäkter och förlänga kundlivsvärdet? Vainu och APSIS ger svaret under sitt andra LIVE-webbinarium den 23 september klockan 10.00!

  • Därför skapar relevans en tryggare färd genom köptratten
  • Vad du bör (och inte bör) personalisera för att öka din konkurrenskraft
  • Hur du ökar chansen för försäljning genom att skräddarsy dialogen
  • Så skapar första-, andra- och tredjepartsdata träffsäkra erbjudanden

Account-based marketing


Kvalitet över kvantitet: Hur account-based marketing leder till bättre resultat

Att integrera marknad och sälj är nyckeln till effektiv leadshantering. Och du måste personalisera köpresan för att nå dina mål. Men hur kan du se till att fokus och resurser riktas mot rätt företag?

Med account-based marketing (ABM) kan marknad och sälj framgångsrikt bearbeta företag med störst potential att konvertera. Få insikt i hur det fungerar och vad det levererar under APSIS och Vainus tredje LIVE-webbinarium den 30 september klockan 10.00!

  • Hur ABM ökar din effektivitet och skapar fler högkvalitativa leads
  • Därför skapar ABM vassare kommunikation och skarpare resultat
  • Idealkundsprofil, samarbete och rätt verktyg: Så lyckas du med ABM
  • Så skapar du målinriktade insatser för strategiskt identifierade konton

Så fungerar APSIS och Vainus webbinarie-serie


 

Registrering till webbinarie-serien ger dig gratis tillgång till alla tre LIVE-webbinarium. Du kommer att få inbjudan innan varje webbinarium, men du väljer fritt vilka webinarierar du vill närvara vid.

Under seriens gång går APSIS och Vainu igenom ett ämne per webbinarium, som följs av en öppen diskussion mellan experter från vardera företag. Varje webbinarium avslutas med ett diskussionsforum där du kan ställa dina frågor – stora som små. 

Om Vainu

 

Vainu har utvecklat ett sales intelligence-verktyg som ger säljare och marknadsförare tillgång till högkvalitativ data om sina kunder och prospekt. Teknologin samlar in, läser och förstår all företagsdata som någonsin har skapats och gör den enkel att konsumera, i realtid, direkt i kundens befintliga systemmiljö. 

Över 2000 sälj- och marknadsföringteam globalt använder idag Vainus data för att identifiera nya säljmöjligheter och personifiera kundinteraktioner i större skala.

Läs mer på www.vainu.com/sv/

Om APSIS

 

APSIS hjälper organisationer att effektivisera arbetsflöden genom datadriven marknadsföring. APSIS lösningar för marketing automation, e-handel, leadsgenerering och e-postmarknadsföring har hög teknisk kvalitet samtidigt som de är lätta att få på plats och enkla att använda. Lösningarna gör att en organisation kan skapa relevanta och personligt anpassade budskap som bygger förtroende och ökar försäljning mot både befintliga och potentiella kunder. 

APSIS grundades 2001 och har cirka 290 anställda samt över 3 600 kunder i 50 länder. Mer information: www.apsis.se