Wästgöta Finans implementerar APSIS One för att optimera säljtratten

 

Med lanseringen av APSIS One 2019, gick APSIS från att erbjuda flera olika marknadsföringslösningar till att erbjuda en enda, heltäckande marknadsföringsplattform för avancerad personalisering. APSIS kan nu meddela att långivaren Wästgöta Finans har beslutat att implementera APSIS One för att stärka kundrelationerna och spara tid genom att automatisera sitt manuella arbete.

Wästgöta Finans grundades 2018 som en privatlångivare och är en del av Jula – en koncern som har hjälpt hemmafixare och proffs sedan 1979. Med folklighet, smidighet och hygglighet som kärnvärden, erbjuder företaget privatlån utan säkerhet över hela Sverige för att underlätta vardagen för vanligt folk. 

 Efter ett nära samarbete mellan APSIS och Wästgöta Finans har nu långivaren beslutat att gå över från statisk e-postmarknadsföring i APSIS Pro för datadriven marknadsföring i APSIS One. Therese Hjälmner, Head of Marketing & Sales på Wästgöta Finans, förklarar:

– Vi vill stärka våra kundrelationer genom att bli mer relevanta och vi vill minska de  manuella uppgifterna som driver för mycket tid. APSIS One matchar både våra önskemål och våra behov.

 

 

APSIS One är en marknadsföringsplattform för avancerad personalisering med integrerade verktyg för marketing automation, e-post, sms med mera. Plattformen kan skräddarsys för olika affärs- och branschbehov genom att lägga till olika verktyg och integrationer. 

 För låneinstitut som helhet är det viktigt att bygga tillit under hela beslutsprocessen. Genom att använda en kombination av webbspårning, automatisering och CRM-data, strävar Wästgöta Finans efter att optimera sin säljtratt via konsekvent kommunikation och relevans i realtid.

– APSIS One kommer hjälpa oss att nå, mäta och följa upp våra mål. Vi vill öka varumärkesmedvetenheten bland potentiella kunder, öka takten för signeringsfasen för potentiella kunder och betalningsfasen för befintliga kunder. Med APSIS One blir det check genom hela säljtratten, säger Therese Hjälmner, marknads- och försäljningschef på Wästgöta Finans.

Wästgöta Finans befinner sig just nu i onboardingfasen för APSIS One. Emma Dyga, vd för APSIS International:

 

 

– Wästgöta Finans är ett utmärkt exempel på ett företag som förstår sambandet mellan data och att leverera av en pålitlig kundupplevelse. De har kontinuerligt tagit snabba steg mot smartare och effektivare marknadsföring och jag tvivlar inte på att de kommer att uppfylla – och överträffa – sina mål med APSIS One.