Sanoma Utbildning implementerar APSIS One för att stärka kundkommunikationen


Sedan lanseringen 2019 har företag från olika branscher implementerat APSIS One för att ta sin datadrivna marknadsföring till nästa nivå. APSIS kan nu meddela att Sanoma Utbildning har, efter att tidigare ha använt lösningen inom affärsområdet B2B, beslutat att flytta alla sina marknadsföringsaktiviteter till APSIS One.

– Vi strävar efter att möta våra kunder utifrån var de befinner sig i sin kundresa. Genom kombinationen av kundinsikter, beteendedata från hemsidan och flöden för automatisering kan vi bli mer relevanta och få kontakt med både befintliga och potentiella kunder, säger Malin Gaimer, marknadschef på Sanoma Utbildning.

 

Sanoma Utbildning grundades 1993 och producerar en kombination av analoga och digitala läromedel som förbättrar lärandet för elever och lärare – från förskolan hela vägen upp till universitet och högskola. Genom att kombinera tradition och innovation strävar Sanoma Utbildning efter att med hjälp av digitalisering förbättra sitt utbud och sin kommunikation med företag, lärare och skolor.

APSIS och Sanoma Utbildning har samarbetat i över nio år. Innan Sanoma Utbildning bestämde sig för att gå över till den nya marknadsförings plattformen APSIS One använde företaget APSIS tidigare lösning för e-postmarknadsföring: APSIS Pro. 

Under 2019 valde Sanoma Utbildning att satsa mer på B2B. I och med detta började de titta på hur APSIS One kunde uppfylla deras behov och mål. Malin Gaimer, marknadschef på Sanoma Utbildning, säger:

– APSIS One gör att vi kan utveckla vår datadrivna marknadsföring så att vi kan vara mer relevanta mot våra kunder. Till en början använde vi APSIS One inom ett affärsområde. Snart insåg vi att verktyget kan hjälpa oss att skapa mer riktad marknadsföring. Så vi bestämde oss för att flytta över allt från APSIS Pro till APSIS One.

APSIS One är en plattform för avancerad personalisering med integrerade marknadsföringsverktyg. Marknadsplattformen gör att B2B-företag kan skapa personaliserade kundresor genom GDPR-vänlig datahantering, automatisering, anpassade e-postutskick, webbspårning och möjligheten att lägga till integrationer för CRM och CMS. Plattformen, som lanserades 2019, är skapad från grunden och nya funktioner utvecklas kontinuerligt.

 

– APSIS lyssnar in kunders behov och väljer att vidareutveckla plattformen därefter. I framtiden vill vi fördjupa vårt datadrivna arbete ytterligare, vilket med största sannolikhet kommer att ta vår e-postmarknadsföring till en helt ny nivå.

Malin Gaimer, marknadschef på Sanoma Utbildning.

 

Hittills har Sanoma Utbildning skickat över två miljoner e-postmeddelanden via APSIS One. Emma Dyga, VD på APSIS International, säger följande om samarbetet med Sanoma Utbildning:

 

– Sanoma Utbildning är ett bra exempel på ett innovativt företag som tydligt ser värdet av att använda data för att skapa tillväxt. Även om de först använde plattformen inom B2B har Sanoma Utbildning visat att lösningen passar för alla affärsområden. Det ska bli spännande att följa dem framöver. 

APSIS CEO, Emma Dyga