Så skapar du en omnikanalupplevelse


Vikten av enhetlighet mellan kanaler

För att sticka ut från mängden och erbjuda dina kunder sömlösa upplevelser – oavsett kanal – behöver du en omnikanalstrategi.

Vi har skapat den här handboken för att förklara vad omnikanal är, visa värdet med den här typen av strategi samt belysa vilka steg du måste ta för att drömmen ska bli verklighet.

 

Omnichannel whitepaper

Denna handbok innehåller:

  • Tre huvudsakliga karaktärsdrag i en omnikanalupplevelse
  • En förklaring av varför en holistisk bild av dina kunder är ett måste
  • 5 viktiga steg för att skapa en omnikanalstrategi
  • Praktiska tips att ta i beaktning för att försäkra en smidig implementering
  • De företagsmässiga fördelarna med en framgångsrik omnikanalstrategi

Omnikanalmarknadsföring och det kundcentrerade landskapet

Hur många digitala enheter är du omgiven av just nu? Läser du den här handboken i din mobiltelefon, på din surfplatta eller via din dator? Anledningen till att vi frågar är för att vi vill få dig att reflektera kring hur integrerad dagens teknologi har blivit i våra vardagliga liv.

Antalet enheter och kanaler som ständigt befinner sig inom räckhåll, har lett till att konsumenter hoppar mellan kanaler som aldrig förr – och de upplevelser som sker online och offline binds helt enkelt samman och bildar en gemensam upplevelse. 

Samtidigt som dina kunder, från en sekund till en annan, växlar mellan olika digitala enheter, ökar också dina kunders krav. Det räcker inte längre att skapa en fantastisk upplevelse i mobilen eller att skapa ett sömlöst besök på din hemsida. Snarare måste du erbjuda en omnikanalupplevelse.

Men hur kan du påbörja den här resan? Vi har skapat den här handboken för att ge dig svaret!