"Kreativiteten sätter gränserna, inte tekniken."


Runelandhs säljer utrustning och inredningsprodukter till svenska företag och kommuner via katalog och e-handel. I Runelandhs sortiment ingår allt från lyftbord och gaffeltruckar till skrivbord och andra kontorsmöbler. Företaget är baserat i Kalmar och har cirka 20 anställda.

Runelandhs kontorsmiljö

Utmaning


Runelandhs har ett stort sortiment och riktar sig till en bred målgrupp med skiftande behov. Därför behöver Runelandhs smarta lösningar för att nå ut till kunderna med erbjudanden som är relevanta för dem.

Lösning

För att nå ut till besökare som lämnat kvar produkter i varukorgen utan att slutföra köpet valde Runelandhs att implementera APSIS Ecom. Sedan tidigare utgör även APSIS Pro en viktig byggsten i Runelandhs digitala kommunikation.

Resultat

Sedan Runelandhs började använda APSIS Ecom har försäljningen från deras e-postmarknadsföring ökat med 50 procent. Det innebär att 15 procent av Runelandhs totala onlineförsäljning kommer från kampanjer som görs via APSIS Pro och APSIS Ecom. 

När APSIS presenterade APSIS Ecom kändes det direkt som en klockren lösning för oss. Resultatet har varit bra från första början. Vi plockar tillbaka ungefär 27 procent av värdet på dem som vi skickar ut mailet till. Vi är supernöjda!” säger Fredric Johansson, e-handelschef, Runelandhs.

Med APSIS Ecom kan Runelandhs automatiskt skicka ut påminnelser till besökare som inte checkat ut produkterna i varukorgen. Utöver APSIS Ecom arbetar Runelandhs kontinuerligt med att utveckla sin e-postmarknadsföring genom marketing automation. En viss tid efter att kunden mottagit en faktura skickas automatiskt ett e-postmeddelande med nya erbjudanden. Därmed stärker Runelandhs sitt varumärke samtidigt som de bygger långvariga relationer med kunderna.

”Vi började använda triggade e-postmeddelanden för cirka 4 år sedan. Vi hade en idé och APSIS hade lösningen. Möjligheterna med APSIS Pro är nästan obegränsade. Kreativiteten sätter gränserna, inte tekniken.” berättar Fredric Johansson.

Eftersom att Runelandhs har en bred målgrupp är det särskilt viktigt att de förstår varje kunds behov. Därför får alla kunder ett automatiskt utvärderingsformulär efter ett inköp. Med hjälp av mer detaljerad information om kunderna kan Runelandhs skapa mer relevanta kampanjer.

Vår digitala marknadsföring utvecklas ständigt. Just nu tittar vi på möjligheten att utveckla vår kommunikation med kundprofiler för att skapa en ännu bättre bild av våra användare. Genom att hitta smarta digitala lösningar kan vi ligga steget före våra konkurrenter.” avslutar Fredric Johansson.

 

 

Upptäck APSIS!