“APSIS kan möta våra mångsidiga behov”


Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor, företaget har cirka 4 800 anställda. 

Ahlsell truck on the road

Utmaning


Ahlsell genomförde en rad olika kommunikations- och marknadsföringsaktiviteter med allt från kampanjer, inbjudningar till utbildningar, internkommunikation och inbjudan till företagets årliga julfest. Företaget ville därför ha en mångsidig produkt som kunde möta deras behov och med stor pålitlighet. 

Lösning: 
Ahlsell började använda APSIS Pro på grund av deras mångsidiga och användarvänliga funktioner. Med hjälp av de anpassningsbara modulerna i APSIS Pro kunde Ahsell enkelt producera och skicka ut olika typer av innehåll. 

Resultat

“Vårt marknadsföringsteam bestående av tre personer är flitliga användare av APSIS. Vi skickar massor av kampanjer, inbjudningar till våra utbildningar och andra events som vi organiserar online. Enligt min erfarenhet är APSIS verktyg väldigt lätta att använda och de kan möta våra mångsidiga", säger Elina Kontola, Marketing Planner på Ahlsell.

Ahlsell har varit mycket nöjda med APSIS Pro. “Vi uppskattar särskilt de anpassningsbara mallarna. Systemet med moduler gör det enkelt att själva skapa innehåll som ser snyggt ut, därför beghöver vi sällan anlita en extern reklambyrå. Vi har märkt att APSIS Pro är väldigt pålitligt, vilket är något vi verkligen uppskattar", säger Kontola. 

Även om Ahlsell hoppas att en del funktioner utvecklas inom APSIS Pro Event, uppskattar de hur smidigt det är att få återkoppling från deltagarna på deras evenemang. "Vi får feedback från 300-400 personer varje år och APSIS Pro Event är ett fantastiskt verktyg för att hantera detta. Verktyget är smidigt och det går snabbt att anordna olika typer av events", säger Sari Rahikkala, Business Support Training Manager på Ahlsell.

Ahlsell har varit mycket nöjda med samarbetet. "APSIS är en aktiv och flexibel leverantör och samarbetet har fungerat mycket bra," avslutar Elina Konkola.

Vill du veta mer?