3 smarta e-postmeddelanden till Black Friday

Av APSIS

2016-11-22

Just nu förbereder digitala marknadsförare runt om i världen sina e-postkampanjer inför det allt mer populära Black Friday. Numera är Black Friday ett globalt fenomen. Förra året handlade 20 % av svenskarna under den svarta fredagen till ett totalt värde av 2,3 miljarder kronor. 
 
För e-handlare och digitala marknadsförare är Black Friday ett utmärkt tillfälle att sparka igång den viktiga julhandeln. I marknadsföringen inför Black Friday spelar e-post en viktig roll. E-postmarknadsföring gör det möjligt att kommunicera ut rabatterade erbjudanden inom ett kort tidsintervall och att segmentera målgruppen för att öka relevansen. 
 
Till alla marknadsförare som arbetar med ett utskick inför Black Friday - här kommer tre snabba tips!

Betona den snäva tidsramen

Black Friday inträffar bara en gång om året, vilket innebär att kunderna endast har 24 timmar på sig att köpa sina julklappar eller favoritprodukter till rabatterat pris. Se därför till att det tydligt framgår att ditt erbjudande är tidsbegränsat. Ämnesrader så som "bara sex timmar kvar" eller ”tiden är knapp” - är enkla men effektiva sätt att se till att ditt utskick öppnas innan det är för sent. Och varför inte lägga in en nedräkning i ditt meddelande?

Bjud in dina digitala fönster-shoppare

Under Black Friday-frenesin är många på jakt efter de bästa rabatterna. En del besökare kommer besöka din webbutik enbart för att jämföra dina erbjudanden med andra webb-butiker. Se till bjuda in dina digitala fönster-shoppare genom att skicka ett Browse Abandonment Email som innehåller de produkterna som besökaren visat intresse för.
Boost your customer journey with abandoned cart emails!

Vad händer om din webb-butik kraschar under Black Friday? Se hur Gigantti löste det med APSIS Ecom!

Rekommendera dina bästa erbjudanden

Black Friday handlar om att hitta bra (och inte sällan oväntade) erbjudanden. Produktrekommendationer i e-post är ett smart sätt att visa produkter som förtjänar lite extra uppmärksamhet. Basera dina rekommendationer på data om vilka produkter besökaren sökt efter eller lagt i varukorgen. Saknar du data om enskilda besökare? Med APSIS Ecom kan du basera dina rekommendationer på hela dina din kundbas. Smart, eller hur?

 

 

 

Vill du ta steget mot effektivare e-handel? Läs mer om APSIS Ecom här!