Norra Europas ledande plattform för marknadsföringslösningar expanderar till Benelux


APSIS – norra Europas ledande plattform för marknadsföringslösningar – expanderar till Nederländerna i början av år 2020. Ansvariga för öppningen av APSIS i Nederländerna är Ben Van Der Laan och Ton Fernandes som tillsammans har över 30 års erfarenhet inom digital marknadsföring.

APSIS vision är att ständigt fortsätta sin expansion. Och då det sker stora förändringar på marknaden i Benelux-länderna – både i leverantörsledet och på kundsidan – ser APSIS stora möjligheter att expandera just där. I “Martech Replacement Survey 2020” framgår det att 83% av respondenterna rapporterade att deras organisation har uppgraderat eller bytt ut minst ett marknadsföringsverktyg de senaste 12 månaderna – något som indikerar en stor rörlighet på marknaden. 

Detta sammanfaller väl med att APSIS nyligen lanserade plattformen APSIS One – en lösning som möjliggör för digitala marknadsförare att förena och agera på data; detta genom den unika kombinationen av en dataplattform och en rad effektiva marknadsföringsverktyg. 

 

Expansionen till Nederländerna är ett viktigt steg i vår fortsatta internationella expansion. Genom att öppna upp APSIS i Nederländerna, med siktet inställt på samtliga Benelux-länder, kan vi nå mer än dubbelt så många potentiella kunder som vi gör idag. Jag ser verkligen fram emot öppningen och tror att APSIS One har stor potential på marknaden.

Emma Svalin – CEO på APSIS.

På plats i Nederländerna...


...är Ben Van Der Laan och Ton Fernandes som båda har stor erfarenhet av att arbeta för stora aktörer inom digital marknadsföring. De båda har dessutom tidigare introducerat, startat och byggt upp varumärken på den nederländska marknaden. 

"Baserat på kunskapen om, och erfarenheten av, digitala marknadsföringsverktyg som Ton Fernandes och jag byggt upp genom åren – såg vi tidigt den stora potentialen hos APSIS One. Genom att samla alla funktioner i en och samma plattform, speglar man en ny typ av strategi – en strategi som rent av krävs i dagens digital marknadsföringslandskap. Denna fördel möjliggör för APSIS One-användare att ta ett gigantiskt språng i sin marknadsföring och jag och Ton är glada över att få ta detta till Beneluxmarknaden"  säger Ben Van Der Laan – Account Director på APSIS Benelux.


Ben Van Der Laan & Ton Fernandes

 

APSIS i Nederländerna startas upp i januari 2020 och framåt är APSIS plan att expandera till ytterligare länder under det kommande året. 

APSIS levererar personliga och skalbara datadrivna lösningar för automatiserad marknadsföring, e-handel, leadsgenerering, segmentering och e-postmarknadsföring. APSIS startades för över 18 år sedan och är idag norra Europas ledande företag inom datadriven marknadsföring – med över 3600 kunder globalt. APSIS har närmare 300 anställda runt om i världen, med sedan tidigare kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors, Oslo, Köpenhamn, Hong Kong och Singapore.

För vidare information:

Ben Van Der Laan, Account Director, APSIS Benelux
ben.van.der.laan@apsis.com


Lars Nilsson, Head of International Expansion Team på APSIS
E-post: lars.nilsson@apsis.com