"Många berättar att de läst om eventet i vårt nyhetsbrev"

Sinelli

Sinelli är ett finskt familjeägt konst- och hantverksföretag som erbjuder kreativa idéer och produkter för bland annat smycken och kort. De har använt APSIS verktyg i sin marknadsföring under de senaste åren.

Utmaning

Sinellis verksamhet är säsongsbetonad med tät anknytning till olika evenemang. Därför var det viktigt med en lösning som tillät kreativ frihet och möjlighet till personalisering till olika målgrupper. Dessutom ville Sinelli markandsföra sin webbshop och skapa ökat engagemang bland kunderna.

Lösning

Sinelli valde att implementera APSIS Pro eftersom att verktyget gör det möjligt att enkelt anpassa sitt nyhetsbrev och skapa regelbundna utskick. APSIS Pro kan också användas för att driva trafik till företagets webbutik genom specialerbjudanden riktade mot prenumeranterna.

Resultat

Sedan Sinelli började använda APSIS Pro har deras nyhetsbrev fått en högre klickfrekvens. Fler besökare har kommit till webbutiken, vilket har genererat en högre försäljning.

"Som grafisk designer uppskattar jag särskilt det faktum att APSIS Pro är lätt att anpassa för att uttrycka vår egna visuella identitet. Det är lätt för en ny person att hoppa in i mitt ställe och lära sig snabbt ", säger Sinellis grafiske formgivare Jussi Forsström.

I samtal med kunder har Sinelli också märkt att många av besökarna på deras event har fått information om eventet via utskicken av nyhetsbrevet.  

"Vi ber alltid våra besökare att berätta var de hört talas om våra event, och många säger att de läst om eventet i vårt nyhetsbrev. Detta innebär att nyhetsbreven läses noggrant," tillägger Jussi Forsström.

Från Sinellis perspektiv har en nära samverkan och personlig touch från APSIS sida varit viktigt. Sinelli har själva producerat innehållet för nyhetsbreven och APSIS har erbjudit råd och tips på vad som kan generera ökad försäljning. Jussi Forsström är mycket nöjd med den utbildning han fått från APSIS och ser möjligheter att utveckla Sinellis e-postmarknadsföring ännu mer. 

"Vår nästa uppgift är att arbeta tillsammans med APSIS för att utveckla identifiering och segmentering av målgrupperna för nyhetsbrevet. Hittills har vi bara haft en lista med kontaktuppgifter, men vi vill förbättra den digitala marknadsföringen när vi introducerar nya tjänster", säger Forsström.

Vill du veta mer om våra verktyg?

© APSIS International AB. Med ensamrätt.