Smart lösning för att konvertera övergivna varukorgar

Engagera och vinn tillbaka kunder som övergivit varukorgen med APSIS Ecom Abandoned shopping cart, vår e-handelslösning för högre konvertering och ökad försäljning.

Hjälp dina kunder till kassan

Över 80% av svenskarna har nyligen lagt en produkt i en varukorg utan att slutföra köpet. Vinn tillbaka dina kunder med vår lättanvända och automatiserade lösning som påminner kunderna om deras kvarglömda produkter. Med APSIS Abandoned shopping cart slipper du att manuellt följa upp dina förlorade kunder och kan istället skicka ut automatiserade meddelanden till dina besökare. Öka din försäljning och sänk dina kostnader - enkelt och kostnadseffektivt. 

”Vi ser en tydlig ökning av våra intäkter. För oss är APSIS ett verktyg för att öka försäljningen och inspirera våra kunder.”

- Anders Lindström, försäljningschef, Turkietresor

En liten påminnelse

En övergiven kundvagn behöver inte betyda att kunden har valt att inte handla av dig. Ofta är det snarare ett steg i beslutsprocessen, vilket innebär att chansen fortfarande är stor att kunden kommer att genomföra köpet. Öppna möjlighet för dialog med kunden för att ta kundrelationen till en helt ny nivå.

Från lead till kund

APSIS Abandoned shopping cart kombinerar automatisering med uppföljningsmail för att påminna potentiella kunder om att de har visat intresse för din produkt . Därmed hjälper du kunden att komma tillbaka och slutföra köpet. Visste du att 10 % av de kunder som får ett påminnelsemail om en bortglömd kundvagn faktiskt kommer tillbaka och slutför köpet? Allt som krävs är alltså en liten uppmaning.

Ta del av vår kunskap om e-handel

© APSIS International AB. Med ensamrätt.