Datadriven marknadsföring på svenska företag

Vår rapport visar vad marknadscheferna själva anser om tekniken och ger tips för att komma igång.

Så lyckas du med datadriven marknadsföring

Dagens marknadschefer måste klara av att möta kundernas höga krav på relevanta och personligt anpassade budskap. Samtidigt som kundernas krav ökar, leder den digitala utvecklingen till att data om kunderna ligger utspridd på flera databaser. De integrerade lösningarna syftar till att sammanföra data och omvandla den till bättre kundupplevelser och högre intäkter. Denna rapport visar vad Sveriges marknadschefer själva anser om integrerade lösningar för datadriven marknadsföring och ger handfasta tips för dig som vill komma igång.

Rapporten innehåller

  • Marknadschefernas målsättningar med integrerade lösningar
  • Områden som marknadscheferna förbättrat sin marknadsföring
  • De viktigaste digitala kanaler för de som vill komma igång
  • De största utmaningarna med datadriven marknadsföring
  • Konkreta tips för att lyckas med datadriven marknadsföring

Är du nyfiken på datadriven marknadsföring?

© APSIS International AB. Med ensamrätt.