"APSIS plattform levererar hög stabilitet och bra leveransbarhet."

4

språk

+100 000 EUR

extra försäljning ombord

85%

högre kundnöjdhet

Færgen

Færgen är ett danskt rederi som grundades 1866 på ön Bornholm. I dag seglar rederiet på totalt åtta färjelinjer i Danmark och Sverige.

Utmaning

Færgen var i behov av en effektiv lösning som kunde avlasta rederiets kundservice. Samtidigt ville Færgen utveckla en kommunikationsstrategi som kunde ta tillvara på de interna resurserna på ett bättre sätt och öka kundernas tillfredställelse. 

”APSIS plattform levererar hög stabilitet och bra leveransbarhet vilket säkerställer att våra kunder får en bättre service och känner större trygghet inför deras kommande resor med oss på Færgen.” 

- Simon Lambrecht-Deleuran, E-commerce Manager, Færgen

Lösning

I ett nära samarbete mellan APSIS kundutvecklare, försäljningsavdelning och personliga rådgivare kunde vi presentera en lösning baserad på APSIS Pro Trigger som skräddarsyddes efter Færgens unika behov. Færgen valde att sjösätta lösningen direkt.

 

Resultat

Færgens lösning lanserades på fyra olika språk med hjälp av APSIS Pro Trigger och APSIS Pro Transactional (en tjänst som skickar automatiserade bekräftelsemail). De automatiserade e-postutskicken omfattar samtliga steg i kundcykeln; från e-post om bokningsbekräftelse till information om eventuella förändringar och slutligen en påminnelse tre dagar före ombordstigning. E-postutskicken används även för marknadsföring av shopping och mat ombord på Færgens fartyg samt aktiviteter knutna till det kommande destinationsmålet. 

Færgens Simon Lambrecht-Deleuran ser redan fördelarna med APSIS lösning: ”Vi kan nu arbeta proaktivt med e-postutskick och därmed har det blivit lättare för våra kunder att hitta egna lösningar online. Dessutom har de kommersiella bitarna av utskicken inneburit en direkt ökning av våra intäkter.” Som en effekt av de automatiserade utskicken har Færgen förbättrat kundernas upplevelse och tillfredställelse. Dessutom har försäljningen ombord ökat med över 100 000 EURO. Även om Færgen ser stor utvecklingspotential, visar Færgens resultat att ett relativt enkelt flöde för e-postutskick skapar tydliga och omedelbara resultat

Vill du veta mer?

© APSIS International AB. Med ensamrätt.